...

... پونیشا :: نیروی کار مجازی پونیشا :: نیروی کار مجازی

iran target

iran target

iran target

iran target

iran target

سرقت ۱۴۰ میلیون ریالی کودک ۱۴ ساله برای بازی آنلاین

NINJA NINJA | يكشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹ ق.ظ
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی خبر داد:

سرقت ۱۴۰ میلیون ریالی کودک ۱۴ ساله برای بازی آنلاین

سرقت ۱۴۰ میلیون ریالی کودک ۱۴ ساله برای بازی آنلاین


رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: نوجوان 14 سال که بدون اطلاع پدر خود از حساب وی مبلغ 140 میلیون ریال را صرف خرید جم در بازی رایانه‌ای نمود و والدین باید بر حضور فرزندان در فضای مجازی نظارت داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون تأثیر بازی‌های آنلاین برافت تحصیلی دانش آموزان، اظهار داشت: با جذب و نفوذ بازی‌های سیستم‌های خانگی، تبلت و تلفن همراه در میان دانش‌آموزان و حتی جوانان و بر اساس گزارش‌های حاصله از سوی مبادی مسئول حاکی از افت تحصیلی دانش آموزان در سالهای اخیر بوده است.

 

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ادامه داد: این بازی‌ها نقش به سزایی در جذب دانش آموزان و نوجوانان و حتی جوانان را به خود داشته  و از عوامل مهمی ایجاد شکاف دانشی بین والدین و فرزندان شده است.

 

وی بابیان این‌که  متأسفانه امروزه تعداد قابل‌توجهی از دانش آموزان  ۸ تا ۱۴ ساله به بازی‌هایی همچون «کلش آف کلنز»، «مزرعه» و غیره وابستگی عمیقی پیداکرده‌اند گفت: با توجه به ایام تعطیلات تابستانی و فراغت از تحصیل دانش آموزان، خانواده‌های محترم علاوه بر نظارت به عملکرد فرزندان خود در فضای سایبری با همراهی و دوستی از فرزندان خویش به‌صورت نامحسوس محافظت کرده تا به‌صورت کنترل‌شده از بازی‌های کامپیوتری و اینترنتی استفاده نمایند.

 

سرهنگ جهانشیری در ادامه افزود: جذابیت بازی‌های کامپیوتری بر فردی پوشیده نیست و خصوصاً کودکان و نوجوان که در اوج هیجان بسر می‌برند و با گوشه‌نشینی و بازی‌های کامپیوتری فقط ازلحاظ ذهنی خسته می‌شوند و در صورت افراط نیز علاوه بر آسیب‌های جسمی آسیب‌های روحی را در بردارد.

 

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در رابطه با پرونده نوجوان ۱۴ سال که بدون اطلاع پدر خود از حساب وی مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال را صرف خرید جم در بازی رایانه‌ای نموده بود افزود: این نوجوان برای اینکه سطح بازی خود را به‌سرعت ارتقاء دهد دست‌به‌کار نامعقولی زده بود و متأسفانه بار مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را به خانواده تحمیل کرد.

 

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: نمونه‌های زیادی از موارد فوق را در پلیس فتا شاهد هستیم که متأسفانه علاوه بر ضرر و زیان مالی در مواردی هم منجر به مشکل غیراخلاقی نیز شده است.

 

وی در پایان برخی از والدین وجدان خود را با خریدن تبلت و گوشی نسبت به تربیت و اوقات فراغت فرزند خود راحت نموده و این در حالی است که یکی از وظایف مهم والدین و مربیان نسبت به فرزندان آموزش مدیریت زمان و نظارت بر صحت عملکرد و استفاده صحیح از فضای سایبری است.

  • NINJA NINJA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://www.rtl-theme.com/author/ninja2526?aff=ninja2526