...

... پونیشا :: نیروی کار مجازی پونیشا :: نیروی کار مجازی

iran target

iran target

iran target

iran target

iran target
افسران - دکتر شریعتی: افسوس زمانی خواهد آمد که بی دینی نشان روشنفکری است.
امام (ره) : ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم
لکن از شرّ تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودیها نجات نخواهیم یافت.

پکیج اجرایی رژیم جهت پیشبرد کشف حجاب

1_پیشگامی ‌خانواده سلطنتی و پس از آن زنان اشراف و همسران وزرا و روسا و کارمندان عالی‌رتبه دولتی 2_برگزاری کنفراس‌ها و مجالس متعدد جشن و سرور برای صاحب‌ منصبان و کارمندان دولتی به مناسبت‌های مختلف به همراه همسرانشان و سخنرانی ‌هایی در جهت مذمت حجاب و چادر و تعریف زیبایی و بهداشتی و فرهنگی بی ‌حجابی
3_کمک‌های مالی دولت برای پیشرفت کشف حجاب و پوشیدن لباس‌های غربی مثل پالتو و کلاه فرنگی برای زنان به کارکنان دولت و و برخی نظامیان و دیگر اقشار جامعه. در تلگراف 1314/10/22 و بخشنامه های دیگر و انفصال کارکنان دولت از خدمت، در صورت کشف حجاب نکردن همسران و عدم حضور آنها در چنین مراسمی‌ و کمک به زنان بی‌بضاعت توسط منابع بومی‌ و محلی و با ارائه قیمت ارزان در جامعه و نظارت بر فروشندگان متخلف.

4_حمایت انتظامی از زنان بی‌حجاب در خیابان‌ها و محل تحصیل و کار و در مقابل برخورد و تعرض ماموران انتظامی با زنان چادری و محجبه در فضای عمومی و ممانعت از رفتن زنان باحجاب به حمام‌های عمومی و نظارت بر کار حمامی‌ها و گماردن پاسبان‌هایی در مراکز عبور و مرور شهر و بازارها جهت اخطار به زنان چادری، گرفتن التزام از گاراژدارها و اتوبوس دارها و اتومبیل ها که زنان چادری را سوار نکنند، گماردن مأمور در زیارت‌گاه‌هاکه زنان محجبه را اجازه ورود ندهند و راه ندادن آنها به سینماها، رستوران‌ها و ادارات دولتی. بعضی از کسبه همگام با نیروهای انتظامی‌ می نوشتند «به چادری‌ها جنس نمی‌فروشیم»

5_تشکیل انجمن‌هایی به طرفداری از رفع حجاب به اسم آزادی زنان و احقاق حقوق آنها. این انجمن‌ها جهت پیشبرد مقصود جریان نوگرا، تبلیغات و آموزش‌های گسترده‌ای برای آزادی زنان در دستور کار خود داشتند. برپایی سخنرانی، نمایش و کلاس‌های درس در راستای هدف رفع حجاب جزو برنامه‌های این انجمن‌ها بود. از جمله این انجمن‌ها می‌توان به «کانون بانوان» و«انجمن بیداری نسوان» اشاره کرد.

6_در این دوره نشریات و روزنامه‌هایی نیز توسط زنان حامی ‌کشف با حمایت دولت تأسیس شد که به ستایش از سیاست‌های نوسازگرایانه رژیم و نکوهش چادر و چاق‌ چور می‌پرداختند. در این نشریات علت اصلی عقب‌ماندگی زنان و حتی کل جامعه، حجاب دست و پاگیر زنان تلقی و در جهت رفع آن تلاش می‌شد. از جمله این نشریات «نسوان شرق»، «نورافشان»، «دختران ایران» و «عالم نسوان» بود. همچنین روزنامه‌ها و مجله‌های این زمان در شماره‌های متعدد، عکس لباس‌ها، کلاه‌ها و مدل موهای غربی را برای الگوپذیری زنان ایران به تصویر می‌کشیدند. اما دولت همیشه سعی بر این داشت تا غربی‌بودن طرح کشف حجاب را کتمان کند و بر بومی‌بودن این طرح اصرار ورزد؛ چنان‌که از سخنرانان و صاحبان برپایی مجالس خواسته شده بود «سعی نمایید گوشزد شود لباسی که امروز نسوان عالم می‌ پوشند، همان لباسی است که از قدیم‌الایام در مملکت ایران معمول بوده است»

7_شعرا و ادبای حامی ‌کشف حجاب: مفاهیم این اشعار: بهبود وضعیت عمومی‌ زندگی و فرهنگی زنان با آزادی زنان از حجاب و حضور آنان در اجتماع، تحصیل علم، هنر و معرفت، انکار رابطه دین و حجاب، عدم تأثیر حجاب بر عفت زنان و باستان‌گرایی و مخالفت با اسلام. عده‌ای از شعرا و ادیبان به ستایش از اقدام در کشف حجاب پرداختند و اشعار زیادی به طرفداری از این طرح ستودند. از جمله ملک‌الشعرای بهار، عارف قزوینی، پروین اعتصامی ‌و ابوالقاسم لاهوتی.

  • NINJA NINJA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
http://www.rtl-theme.com/author/ninja2526?aff=ninja2526